25 de maig 2011

Que tinguis sort, amor meu...



Que tinguem sort
Lluís Llach
Si em dius adéu,
vull que el dia sigui net i clar,
que cap ocell
trenqui l'harmonia del seu cant.

Que tinguis sort
i que trobis el que t'ha mancat
en mi.

Si em dius "et vull",
que el sol faci el dia molt més llarg,
i així, robar
temps al temps d'un rellotge aturat.

Que tinguem sort,
que trobem tot el que ens va mancar
ahir.

I així pren tot el fruit que et pugui donar
el camí que, a poc a poc, escrius per a demà.
Què demà mancarà el fruit de cada pas;
per això, malgrat la boira, cal caminar.

Si véns amb mi,
no demanis un camí planer,
ni estels d'argent,
ni un demà ple de promeses, sols
un poc de sort,
i que la vida ens doni un camí
ben llarg.

12 comentaris:

  1. També Jesus & Mary chains van posar música a un final inoblidable.

    http://www.youtube.com/watch?v=dPly3e12ca8&feature=related

    Si no et duiguesis maduixeta, t'escaurie Just like honey.

    Petons!

    ResponElimina
  2. Preciós el poema, ara aranya meva ànima.
    Sempre he pensat que cal saber quan deixar anar un amor, quan tot ha acabat i que estimar és justament això, desitjar que l'altre voli lliure i sigui feliç, sense egoisme, en això estic ...

    M'encanta parlar el català, adoro la teva terra, és la meva segona llar.

    Ens llegim.
    Petons

    ResponElimina
  3. bonica.. et llegeixo de tant en tant.
    http://www.youtube.com/watch?v=StPgukvLi44

    petó

    Erik

    ResponElimina
  4. Hola ignasi,
    Bona música per un final inoblidable. Un nom a tenir en compte si mai decideixo canviar-me'l.
    Gracies per tenir sempre comentaris bonics i agradables.
    Un petó

    ResponElimina
  5. Hola minuet,
    m'ha sorprés el teu missatge en català i m'ha agradat. Sempre he pensat que estimar es deixar la llibertat de volar a la persona estimada, encara que això impliqui perdre-la. Sempre li deia que l'estimava tant que no intentaria retenir-lo si ell volia marxar, i no ho vaig fer.
    Un petó, guapa

    ResponElimina
  6. Hola Erik,
    gracies per la visita. M'encanta aquesta cançó de gossos. No havia sentit aquesta versió.
    un petó

    ResponElimina
  7. Suena triste, entiendo algo, se me escapa mucho..

    ResponElimina
  8. Hola ico,
    es una canción triste. Te he copiado a continuación la traducción. Espero que te guste, es una canción triste pero muy bonita.
    Gracias por la visita, guapa.

    SI ME DICES ADIOS
    Si me dices adiós,
    quiero que el día sea limpio y claro,
    que ningún pájaro
    rompa la armonía de su canto.

    Que tengas suerte
    y que encuentres lo que te ha faltado
    en mí.

    Si me dices "te quiero",
    que el sol haga el día mucho más largo,
    y así, robar
    tiempo al tiempo de un reloj parado.

    Que tengamos suerte,
    que encontremos todo lo que nos faltó
    ayer.

    Y así toma todo el fruto que te pueda dar
    el camino que, poco a poco, escribes para mañana.
    Que mañana faltará el fruto de cada paso;
    por ello, a pesar de la niebla, hay que caminar.

    Si vienes conmigo,
    no pidas un camino llano,
    ni estrellas de plata,
    ni un mañana lleno de promesas, sólo
    un poco de suerte,
    y que la vida nos dé un camino
    bien largo.

    ResponElimina
  9. Aquesta cançó m'ha tingut sempre el cor robat... De vegades però hem de dir adéu a un amor per a poder tornar a estimar i deixar que la brisa faci respirar el nostre cor...

    Des del far una abraçada.
    onatge

    ResponElimina
  10. La veritat és que és una cançó molt maca, trista però maca. S'han de prendre les coses com venen i acceptar-les el millor que poguem.
    Gracies per la visita.
    un petó cap el teu far.

    ResponElimina
  11. I aquest és el meu poeta-cantautor preferit....A un Karaoke triunfaria...crec que les conec totes, al marge de tenir tota la seva discografia, inclosos els singles.

    Mol bon gust un troç de canço

    ResponElimina
  12. Per a mi també és una cançó emotivament maca. Sempre és un plaer escoltar al Lluis LLach, m'alegro que t'agradi.
    ptns

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...